Camino blognak indult, de énblog lett belőle

2012 júliusában indulok a Camino del Norte-ra. Egy éve már gyalogszerrel végigjártam a Francia utat, idén blog formájában is megírom tapasztalataimat az északi útról. Elsősorban praktikus infókat fogok közölni, de elképzelhetőek majd spirituálisan szerzett tapasztalatok átadása is. Azt még nem tudom, hogy az Út során is fogok-e írni.

Friss topikok

Címkék

2012 (1) camino (1) del (1) északi (1) út (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A felszerelés

2013.01.16. 16:39 A. Dalton

Ezt a listát folyamatosan fogom bővíteni. Viszonylag egyszerű dolgom van, mivel a cuccok nagy részét már tavaly megvettem. 

Kezdjük a legfontosabbal. Az úton a mi motorunk a lábunk, és nagyon vigyázni kell rá, óvni a sérülésektől, a mi lábunkra legjobban illeszkedő cipőt vagy bakancsot érdemes beszerezni. Tavaly egy félmagasszárú bakanccsal vágtam neki, idén túracipővel fogok rajthoz állni. Egy HanWag trekking cipőt vettem, ami egy fokkal profibb, mint a tavalyi Adidas bakancsom. Nekem sajnos 48-as a lábam, ezért nem nagyon van választék... A túraboltokban főként hegymászó bakancsokat árulnak, a caminóra pedig puhább gyaloglócipők, vagy rugalmas bakancsok kellenek. Ezeket főleg nagyobb sportboltokban találhatunk, Intersport, Decathlon stb, de a kisebb túraboltoknak nagyobb a kínálata, azonban főként profi, nem a caminóra való cuccokat árulnak. Az áron nem szabad spórolni, mert ha nagyon mellényúlunk vehetünk kint új cipőt. A lényeg, hogy ne mozogjon a lábunk benne, de ne is érjen a lábujjunk a cipő orrához, mert a gyaloglás közben meg fog nyúlni, vizesedhet, és izmosodik is a lábfejünk. Semmiképpen se vegyen senki vastag pamut zoknikat, hanem más anyagú, jól szellőző, "vízhólyag elleni" zoknikat vegyünk, ami vékony, de mégis tartja a lábat. Ezek a decathlonban megtalálhatóak többfajta árkategóriában. A túraboltok kínálatát nem próbáltam. A decathlonos zoknikkal voltam tavaly, kétfélét vittem, kicsit elhasználódnak, de nem hiszem hogy a háromezer forintnál drágább zokni is bírná a szappannal, kézzel mosást és a nagy igénybevételt. A hátizsákról rengeteg infót találni, az előbb említett boltban nagy választék van, ráadásul fele árban kapjuk meg azt, amit a túraboltban. És nekünk nem kell hogy a Himaláját is kibírja a zsák, bőven elég a 15ezer forintos, ma is olyan mint újkorában. A legfontosabb, hogy illeszkedjen a hátunkra, a vállpántot lehessen állítani és a csípőnknél legyen az alsó rögzítés. Én elég magas vagyok, nekem egy nagyon picit kisebb a hátizsákom a kelleténél, de ezért nem nem vettem külön 50literest, hogy jó legyen rám. Van egy 40Literes zsákom. Minden zsákot meg lehet pakolni, a 40literesbe a tapasztalatok alapján belefér minden, ami kell egy hónap gyalogláshoz. Három váltás ruha kell, nyáron elég a vékonyabb ruhák. 
Állandó téma a bothasználat. Valaki nem szereti, mások pedig azt mondják nélkülük nem menne sehová. Én azt mondom aki nem használ botot (de már próbálta) az nem is tudja hogy kell használni, mert rengeteg terhet levesz a hátunkról a bothasználat. Ezek általában már próbáltak bottal menni, de nem tudták intuitívan megtanulni. Két botot kell venni, egy bot az nagyon felemás testtartást eredményez, nem egészséges. Ajánlják a nordic walking botokat, ezek relatív drágák, és tudni kell melyik hossz a nekünk megfelelő, a síelők talán könyebb helyzetben vannak ilyenkor. Én tavaly vettem az Auchan-ban 1 pár túrabotot 3000Ft-ért, azóta is megvan, semmi baja, nem omlik össze a teleszkóp, kicsit csattog a rugó, de lejtőn és emelkedőn is be tudom állítani a kívánt botmagasságot. És nordic walking-ozok vele, annyi különbséggel hogy más a bot fogása. 
A negyedik legfontosabb az vackod, az ágyad, azaz a hálózsákod. Ezen kívül ott vannak az egészségügyi és ruházati dolgok, de ezeket csak el tudja mindenki dönteni számára mi a megfelelő. Az, hogy egész Spanyolország éghajlata forró és száraz, az bullshit! A Camino Francés a szárazföld belsejében megy, de észak-spanyolországban, illetve a magas tengerszint feletti magasságú, felső-Mezetán. Nyári éjszakákon is kell a 10 fok körüli komfortérzetű hálózsák, mert igencsak le tud hűlni az idő. Tavasszal meg ősszel a 10 fok alatti erősen ajánlott, ekkor simán lehet hó a magasabb szakaszokon. A ruházatban is kell lennie egy vékony, de meleg polár pulóvernek, vagy szélfogó pulcsi-dzsekinek. Sokan vettek melegebb ruhát útközben tavaly. Persze a meleg napok sűrűbben előfordulnak, tehát rövidnadrágot viszünk az alap. A hálózsáknál lényeges még a súlya, mivel kiteheti a hátizsák súlyának több mint 10%-át is. Mindenki vegyen 1kg-nál könnyebb hálózsákot, még ha az drágább is. 30napig fogunk benne aludni,nem mindegy milyet veszünk. A Decathlon áraival nehéz ismét versenyre kelni. Azonban Auchan, Aldi, lidl szezonálisan szokott kempingcuccokat árulni. Tavaly úgy gondoltam kurva meleg lesz, ezért nem kell meleg hálózsák, meg amúgy is a súlycsökkentés volt a fő szempont. Vettem három-négyezerért egy két napocskás komfortfokozatú hálózsákot. A mezetán kezdtem el benne fázni. A 3. nap a cipzár elromlott, az út végén ott is hagytam egy albergueben. Idén ismét az Auchan-ban vettem egy zsákot, 800g és 10fok körül van a komfortzónája. Ez már 9900Ft-ot kóstált, de jóval minőségibb, mint a korábbi, és sikerült 1kg alatt maradnom. 
Lényeges megemlítenem, hogy kulacsot, főleg fém kulacsot ne vigyen senki. Simán lehet kint venni 0,75, vagy 1literes palackokat és azokat kényelmesen meg lehet tölteni a forrásoknál. A fém kulacs nehéz, és sosem szárad ki az alja, nekem bepenészedett a 40.nap környékére tavaly. Itthon sem tudtam kiszárítani és még kitakarítai sem, úgyhogy anyám kidobta. Erősen gondolkodok egy műanyag szopócsöves megoldáson :) Előnye, hogy nem kell megállni, kicipzározni, letekerni a kulacsot, palackot, hanem bármikor ráharapunk a csőre és jön az agua. Palackra tekerhető változat tűnik a legjobbnak, ha meg nincs akkor infúziós zacskó szerű tasakba tölthető a víz. Hátránya, hogy hamar felmelegszik, viszont könnyű, és akkor iszunk amikor akarunk. Emlékszem gyakran vacilláltam, hogy igyak-e, mert meg kell állni és megállni sokszor nehezebb mint mozgásban maradni a caminón. Mindenki kifejleszti a saját technikáját arra, hogyan vegye elő a kulacsot és igyon menet közben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://caminante.blog.hu/api/trackback/id/tr404610391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása